Samsung Odyssey G9 تقریباً تمام ویژگی‌هایی را که از یک مانیتور بازی نیاز دارید، به همراه قیمتی وحشتناک دارد. آیا ممکن است ارزش آن را داشته باشد؟

Samsung Odyssey G9 تقریباً همه چیز را دارد - کیفیت تصویر فوق‌العاده است، مملو از ویژگی‌ها است و فرمی خیره‌کننده دارد. نسبت ابعاد و قیمت به این معنی است که برای همه مناسب نخواهد بود، اما این فناوری بسیار چشمگیر است.

مزایا

  • طراحی عریض فوق العاده
  • AMD FreeSync فوق العاده 240 هرتزی
  • کیفیت تصویر عالی در حالت های SDR و HDR

منفی

  • طراحی فوق عریض برای همه مناسب نیست
  • به چند پورت بیشتر نیاز دارد
  • نورپردازی بی‌نظیر

مشخصات کلیدی

  • قیمت نقد: 1280 پوند
  • 49 اینچ مورب، 5120 x 1440
  • پنل VA
  • نرخ به روز رسانی: 240 هرتز
  • زمان پاسخگویی 1 میلی ثانیه
  • AMD FreeSync Premium Pro
  • Nvidia G-Sync گواهی
  • وزن: 16.7 کیلوگرم

Samsung Odyssey G9 یکی از جاه طلبانه ترین مانیتورهای بازی موجود در بازار است.

مورب 49 اینچی بر هر میزی چیره می شود و با نسبت تصویر 32:9، رزولوشن وسیع 5120 در 1440، نرخ تازه سازی 240 هرتز و منحنی 1000R که در G7 کوچکتر نیز گنجانده شده است، جفت شده است.

این حجم عظیمی از فناوری است، اما به این معنی است که G9 گران است – آخرین مدل سامسونگ 1280 پوند قیمت دارد. آیا ارزش قیمت گزاف را دارد؟

طراحی

  • یک مانیتور بسیار عریض با نسبت تصویر 32:9
  • عدم وجود USB Type-C یک نقص قابل توجه است
  • Odyssey G9 وزن سنگینی معادل 16.7 کیلوگرم دارد

طراحی فوق العاده گسترده برای بازی های مسابقه ای درخشان است و در بازی های RPG، استراتژی و ماجراجویی به خوبی کار می کند. عناوینی که از نماهای گسترده بهره می برند.

برای بهره وری عالی است، به خصوص اگر در جدول زمانی افقی بزرگ کار می کنید، و به راحتی می تواند جایگزین یک تنظیم چند مانیتور شود. منحنی 1000R زوایای غوطه وری و دید را در مقایسه با طرح های معمولی 1800R نیز بهبود می بخشد.

به خاطر داشته باشید که فرم فاکتور 32:9 ممکن است همیشه خوب کار نکند. در بازی‌های FPS به فضای عمودی بیشتری نیاز دارید، و بسیاری از بازی‌های ورزش‌های الکترونیکی واقعاً از عرض اضافی بهره نمی‌برند. همچنین هنگام تماشای فیلم، نوارهای مشکی در کناره‌ها مشاهده خواهید کرد.

G9 پلاستیک سفید براق را با LED های RGB نصب شده در پشت و یک پایه شیک ترکیب می کند. دارای تنظیم ارتفاع 120 میلی متری است که برای یک پنل فوق عریض خوب است و گزینه های شیب و چرخش دارد. کیفیت ساخت بسیار خوب است و پنل دارای دو کانکتور DisplayPort، یک پورت HDMI و دو پورت USB 3.0 است.

با این حال، مانند G7، G9 دارای ناامیدی فیزیکی است. هیچ USB Type-C یا Thunderbolt وجود ندارد، و نورپردازی بسیار ضعیف است - چندان قابل تنظیم نیست و دیدن از جلو غیرممکن است.

وزن 16.7 کیلوگرمی لزوماً سنگین است و نگهدارنده هدفون سست است و دسترسی به آن دشوار است. تنظیم این صفحه نمایش می تواند متناقض باشد: OSD عالی است، اما تعداد زیاد پیچ ​​ها به این معنی است که G9 در ساخت سخت است.

کیفیت تصویر

  • تراکم پیکسلی Odyssey G9 109ppi است.
  • حداکثر رزولوشن 5120 در 1440 است
  • صفحه نمایش قادر به رفرش ریت 240 هرتز است

رزولوشن سخاوتمندانه 5120 x 1440 سطح تراکم 109ppi را ارائه می دهد که به راحتی برای بازی به اندازه کافی خوب است. فقط صفحه نمایش های 4K واضح تر خواهند بود. یک مشکل پیچیده تر، تعداد پیکسل های تولید شده توسط این پنل است – G9 تقریباً به اندازه یک صفحه نمایش 4K استفاده می کند، بنابراین به یک کارت گرافیک قدرتمند نیاز خواهید داشت.

شما همچنین به یک GPU قدرتمند برای استفاده از نرخ تازه سازی 240 هرتز نیاز خواهید داشت، اگرچه این یک افزودنی است. با کارت‌های گرافیک AMD و Nvidia کار می‌کند و به لطف آخرین فناوری همگام‌سازی، عملکردی بی‌نظیر در سریع‌ترین بازی‌ها ارائه می‌کند. با این حال، کمی از ارواح و جلوه‌های هاله‌ای معمولی را به نمایش گذاشت، اما از بسیاری از نمونه‌های هم عصر خود بهتر است و بیشتر مردم متوجه نمی‌شوند. به طور مشابه، مقدار کمی نور پس زمینه وجود دارد اما به سختی قابل توجه است.

در جاهای دیگر، سامسونگ از DisplayHDR 1000 استفاده می کند، که یکی دیگر از زمینه هایی است که این صفحه نمایش از رقبای خود پیشی می گیرد و پنل زیرین آن یک صفحه نمایش VA 10 بیتی با زمان پاسخگویی 1 میلی ثانیه است.

در خارج از جعبه، روشنایی و نقاط سیاه 354 و 0.18 نیت G9 نسبت کنتراست 1967:1 را ارائه می دهد. این بسیار بهتر از هر صفحه نمایش IPS است، و به این معنی است که بازی ها دارای پانچ، جنب و جوش و عمق زیادی هستند. کنتراست عالی با دلتا E معقول 2.73 و دمای رنگ 6435K جفت می شود، بنابراین رنگ ها به راحتی برای بازی مناسب هستند. G9 با کاهش روشنایی به سطح معمولی‌تر، این نتایج چشمگیر را حفظ کرد و یکنواختی آن عالی است - انحراف قدرت نور پس‌زمینه تنها 11٪ در صفحه عریض 49 اینچی فوق‌العاده است.

G9 99.7 درصد از طیف رنگی sRGB و 97 درصد از فضای DCI-P3 را ارائه کرد و عملکرد HDR آن چشمگیر بود. قدرت نور پس‌زمینه آن در حدود 1000 نیت بود و نقطه سیاه 0.05 نیت را ارائه می‌کرد که هر دو رقم از استاندارد DisplayHDR 1000 پیروی می‌کردند.

این ارقام به صفحه نمایش کمک کرد تا عمق و شادابی محتوای HDR را افزایش دهد. از این نظر بهتر از اکثر صفحه نمایش های بازی است، اگرچه گنجاندن ده ناحیه کاهش نور محلی ناامید کننده است، به این معنی که HDR در مقایسه با بهترین تلویزیون ها فاقد تفاوت های ظریف است.

شما باید بخرید اگر…

بودجه مسئله ای نیست

این کیت با قیمت 1280 پوند، یک قطعه بسیار گران قیمت است که به وضوح برای طراحان و گیمرهایی طراحی شده است که مایل به پرداخت هزینه اضافی هستند. مسلماً ارزش سرمایه گذاری را دارد، اما مصرف کنندگان معمولی تر قطعاً می توانند جای دیگری را جستجو کنند.

شما یک صفحه نمایش گسترده و رنگارنگ می خواهید

احتمالاً تا به حال متوجه شده اید که سامسونگ Odyssey G9 چقدر حجیم است و حتی برای استفاده از آن به فضای زیادی میز نیاز دارد. اگر چنین نمایشگری در استفاده روزمره مفید باشد، G9 می‌تواند درست در خیابان شما باشد.

نرخ‌های تازه‌سازی برای شما معنایی جهانی دارد

Samsung Odyssey G9 از نرخ تازه سازی 240 هرتز پشتیبانی می کند که برای اکثر کاربران بسیار زیاد است. با این حال، کسانی که خواهان عملکرد عالی در بازی و تصاویری واضح و شفاف برای ویرایش ویدیو هستند، کاملاً چنین ویژگی را دوست خواهند داشت.

شما نباید آن را بخرید اگر…

پورت ها برای شما مهم هستند

فقدان پورت USB-C و Thunderbolt در Odyssey G9 یک حذف بزرگ به نظر می رسد، به خصوص با وجود بسیاری از دستگاه های مدرن که از چنین ورودی هایی پشتیبانی می کنند. بدون آنها، قابلیت های این مانیتور مسلماً به روش های عمده کاهش یافته است.

خیلی گران است

این مانیتور یک سرمایه گذاری جدی است و تنها گیمرها و حرفه ای ها می توانند آن را توجیه کنند. اگر قیمت به یک مانع بزرگ تبدیل شود، گزینه‌های ارزان‌تر و معقول‌تری وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

شما بهترین نور را می خواهید

نورپردازی در Odyssey G9 کمی غیر الهام‌بخش است، حتی اگر فقط عقاب‌بین‌ترین کاربران بتوانند به چنین نقص‌هایی اشاره کنند. اما با توجه به هزینه، نادیده گرفتن چنین کاستی ها سخت تر است.