آموزش کوچینگ

۳ مطلب در خرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

اینتل یا AMD؟ کدام CPU برای برنامه نویسان بهتر است

اگر برنامه‌نویس یا توسعه‌دهنده‌ای هستید که همزمان با چندین برنامه کدنویسی سروکار دارید، به یک CPU نیاز دارید که به اندازه کافی سریع برای مقابله با این وظایف باشد. یک پردازنده قابل اعتماد زمان بارگذاری و اجرای نرم افزار توسعه ای را که در برنامه نویسی استفاده می کنید بهبود می بخشد. اکنون اساساً دو شرکت وجود دارد که می توانید در بازار پیدا کنید، اینتل و AMD.

اگر اهل برنامه نویسی به زبان اسمبلی هستید، هر دو اینتل و AMD از مجموعه دستورالعمل های مشابهی استفاده می کنند. با این حال، اگر به یادگیری عمیق، علم داده، استودیوی تصویری، C++، پایتون، جاوا و غیره علاقه دارید، داشتن CPU مناسب کار را برای شما بسیار آسان‌تر می‌کند.

اکنون نیازهای CPU برای کدنویس ها یا برنامه نویسان جدید با کسانی که روی پروژه های توسعه پیچیده تر کار می کنند متفاوت است. حال این سوال پیش می آید که آیا یک CPU گران قیمت اینتل انتخاب درستی خواهد بود یا یک CPU متوسط ​​AMD کار را انجام می دهد؟

مواردی که CPU را در برنامه نویسی بهتر می کند؟
پس از مطالعه این فاکتورها متوجه خواهید شد که آیا به CPU اینتل نیاز دارید یا AMD

هسته های CPU
وقتی نوبت به هسته‌ها یا رشته‌ها می‌رسد، یک CPU اینتل یا AMD که در عملکرد تک هسته‌ای عالی است به اندازه کافی برای اجرای درخواست‌های کدنویسی خوب است. شما می توانید یک پردازنده چند هسته ای بخرید اما باید ارزش تک هسته ای عالی را نیز ارائه دهد. بنابراین داشتن یک CPU تک هسته ای با سرعت کلاک بیشتر بدون هیچ شکی باعث بهبود عملکرد برنامه های شما خواهد شد.

با این حال، اگر شما یک توسعه دهنده بازی هستید، باید به دنبال یک CPU با چندین هسته باشید. AMD هسته های بیشتری را با قیمت کمتر ارائه می دهد. اما CPUهای اینتل از سوی دیگر گران هستند و با هسته های کمتری عرضه می شوند. باز هم، اینتل در عملکرد تک هسته ای AMD را شکست می دهد، و این چیزی است که شما واقعاً در یک پردازنده برنامه نویسی به آن نیاز دارید.

علاوه بر این، اگر با چندین برنامه مانند Visual Basics، Python، C++ و غیره سروکار دارید، به هسته های بیشتری نیاز خواهید داشت.

انتخاب نسل

صادقانه بگویم، هر CPU AMD یا Intel می تواند کار شما را در برنامه نویسی انجام دهد. با این حال، اگر با یادگیری عمیق هوش مصنوعی یا علم داده سر و کار دارید، باید پردازنده‌ای را انتخاب کنید که در اجرای مجموعه‌های بزرگ داده سریع‌تر باشد.

همچنین اگر پروژه های برنامه نویسی شما با گرافیک سر و کار دارند، پردازنده های AMD در این مرحله انتخاب ایده آلی خواهند بود. پردازنده های اینتل از سری Core i7 و i9 به عنوان یک انتخاب عالی برای برنامه نویسان ظاهر می شوند. و برای AMD، پردازنده‌های Ryzen 7 در مورد عملکرد درجه یک در توسعه نرم‌افزار مورد علاقه ما هستند.

برای برنامه نویسان جدید یا دانش آموزانی که برای کارهای اصلی برنامه نویسی به CPU نیاز دارند، پردازنده های سری Core i5 و Ryzen 5 بیش از اندازه کافی هستند.

خطوط پایانی

امروزه کدنویسی پیچیده تر شده است. از نوشتن دستورات اولیه تا یادگیری ماشینی، همه چیز شامل کدنویسی در انتهای پشتی است. برنامه های برنامه نویسی پیچیده بیشتر به عملکرد تک هسته ای CPU شما بستگی دارد. اینتل در عملکرد تک هسته ای می درخشد، در حالی که AMD در ارائه هسته های بیشتر عالی است. بنابراین، اگر شما یک برنامه نویس حرفه ای هستید، به شما پیشنهاد می کنیم با اینتل همراه باشید که کارهای پیچیده محاسباتی را بسیار بهتر از AMD انجام می دهد. برای دانش‌آموزان و زبان‌آموزان پایه کدنویسی، هر دو CPU سطح پایه از AMD یا Intel این کار را انجام می‌دهند.

۰۵ خرداد ۰۱ ، ۱۱:۳۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسن زارع

نقد و بررسی Samsung Odyssey G9

 

Samsung Odyssey G9 تقریباً تمام ویژگی‌هایی را که از یک مانیتور بازی نیاز دارید، به همراه قیمتی وحشتناک دارد. آیا ممکن است ارزش آن را داشته باشد؟

Samsung Odyssey G9 تقریباً همه چیز را دارد - کیفیت تصویر فوق‌العاده است، مملو از ویژگی‌ها است و فرمی خیره‌کننده دارد. نسبت ابعاد و قیمت به این معنی است که برای همه مناسب نخواهد بود، اما این فناوری بسیار چشمگیر است.

مزایا

  • طراحی عریض فوق العاده
  • AMD FreeSync فوق العاده 240 هرتزی
  • کیفیت تصویر عالی در حالت های SDR و HDR

منفی

  • طراحی فوق عریض برای همه مناسب نیست
  • به چند پورت بیشتر نیاز دارد
  • نورپردازی بی‌نظیر

مشخصات کلیدی

  • قیمت نقد: 1280 پوند
  • 49 اینچ مورب، 5120 x 1440
  • پنل VA
  • نرخ به روز رسانی: 240 هرتز
  • زمان پاسخگویی 1 میلی ثانیه
  • AMD FreeSync Premium Pro
  • Nvidia G-Sync گواهی
  • وزن: 16.7 کیلوگرم

Samsung Odyssey G9 یکی از جاه طلبانه ترین مانیتورهای بازی موجود در بازار است.

مورب 49 اینچی بر هر میزی چیره می شود و با نسبت تصویر 32:9، رزولوشن وسیع 5120 در 1440، نرخ تازه سازی 240 هرتز و منحنی 1000R که در G7 کوچکتر نیز گنجانده شده است، جفت شده است.

این حجم عظیمی از فناوری است، اما به این معنی است که G9 گران است – آخرین مدل سامسونگ 1280 پوند قیمت دارد. آیا ارزش قیمت گزاف را دارد؟

طراحی

  • یک مانیتور بسیار عریض با نسبت تصویر 32:9
  • عدم وجود USB Type-C یک نقص قابل توجه است
  • Odyssey G9 وزن سنگینی معادل 16.7 کیلوگرم دارد

طراحی فوق العاده گسترده برای بازی های مسابقه ای درخشان است و در بازی های RPG، استراتژی و ماجراجویی به خوبی کار می کند. عناوینی که از نماهای گسترده بهره می برند.

برای بهره وری عالی است، به خصوص اگر در جدول زمانی افقی بزرگ کار می کنید، و به راحتی می تواند جایگزین یک تنظیم چند مانیتور شود. منحنی 1000R زوایای غوطه وری و دید را در مقایسه با طرح های معمولی 1800R نیز بهبود می بخشد.

به خاطر داشته باشید که فرم فاکتور 32:9 ممکن است همیشه خوب کار نکند. در بازی‌های FPS به فضای عمودی بیشتری نیاز دارید، و بسیاری از بازی‌های ورزش‌های الکترونیکی واقعاً از عرض اضافی بهره نمی‌برند. همچنین هنگام تماشای فیلم، نوارهای مشکی در کناره‌ها مشاهده خواهید کرد.

G9 پلاستیک سفید براق را با LED های RGB نصب شده در پشت و یک پایه شیک ترکیب می کند. دارای تنظیم ارتفاع 120 میلی متری است که برای یک پنل فوق عریض خوب است و گزینه های شیب و چرخش دارد. کیفیت ساخت بسیار خوب است و پنل دارای دو کانکتور DisplayPort، یک پورت HDMI و دو پورت USB 3.0 است.

با این حال، مانند G7، G9 دارای ناامیدی فیزیکی است. هیچ USB Type-C یا Thunderbolt وجود ندارد، و نورپردازی بسیار ضعیف است - چندان قابل تنظیم نیست و دیدن از جلو غیرممکن است.

وزن 16.7 کیلوگرمی لزوماً سنگین است و نگهدارنده هدفون سست است و دسترسی به آن دشوار است. تنظیم این صفحه نمایش می تواند متناقض باشد: OSD عالی است، اما تعداد زیاد پیچ ​​ها به این معنی است که G9 در ساخت سخت است.

کیفیت تصویر

  • تراکم پیکسلی Odyssey G9 109ppi است.
  • حداکثر رزولوشن 5120 در 1440 است
  • صفحه نمایش قادر به رفرش ریت 240 هرتز است

رزولوشن سخاوتمندانه 5120 x 1440 سطح تراکم 109ppi را ارائه می دهد که به راحتی برای بازی به اندازه کافی خوب است. فقط صفحه نمایش های 4K واضح تر خواهند بود. یک مشکل پیچیده تر، تعداد پیکسل های تولید شده توسط این پنل است – G9 تقریباً به اندازه یک صفحه نمایش 4K استفاده می کند، بنابراین به یک کارت گرافیک قدرتمند نیاز خواهید داشت.

شما همچنین به یک GPU قدرتمند برای استفاده از نرخ تازه سازی 240 هرتز نیاز خواهید داشت، اگرچه این یک افزودنی است. با کارت‌های گرافیک AMD و Nvidia کار می‌کند و به لطف آخرین فناوری همگام‌سازی، عملکردی بی‌نظیر در سریع‌ترین بازی‌ها ارائه می‌کند. با این حال، کمی از ارواح و جلوه‌های هاله‌ای معمولی را به نمایش گذاشت، اما از بسیاری از نمونه‌های هم عصر خود بهتر است و بیشتر مردم متوجه نمی‌شوند. به طور مشابه، مقدار کمی نور پس زمینه وجود دارد اما به سختی قابل توجه است.

در جاهای دیگر، سامسونگ از DisplayHDR 1000 استفاده می کند، که یکی دیگر از زمینه هایی است که این صفحه نمایش از رقبای خود پیشی می گیرد و پنل زیرین آن یک صفحه نمایش VA 10 بیتی با زمان پاسخگویی 1 میلی ثانیه است.

در خارج از جعبه، روشنایی و نقاط سیاه 354 و 0.18 نیت G9 نسبت کنتراست 1967:1 را ارائه می دهد. این بسیار بهتر از هر صفحه نمایش IPS است، و به این معنی است که بازی ها دارای پانچ، جنب و جوش و عمق زیادی هستند. کنتراست عالی با دلتا E معقول 2.73 و دمای رنگ 6435K جفت می شود، بنابراین رنگ ها به راحتی برای بازی مناسب هستند. G9 با کاهش روشنایی به سطح معمولی‌تر، این نتایج چشمگیر را حفظ کرد و یکنواختی آن عالی است - انحراف قدرت نور پس‌زمینه تنها 11٪ در صفحه عریض 49 اینچی فوق‌العاده است.

G9 99.7 درصد از طیف رنگی sRGB و 97 درصد از فضای DCI-P3 را ارائه کرد و عملکرد HDR آن چشمگیر بود. قدرت نور پس‌زمینه آن در حدود 1000 نیت بود و نقطه سیاه 0.05 نیت را ارائه می‌کرد که هر دو رقم از استاندارد DisplayHDR 1000 پیروی می‌کردند.

این ارقام به صفحه نمایش کمک کرد تا عمق و شادابی محتوای HDR را افزایش دهد. از این نظر بهتر از اکثر صفحه نمایش های بازی است، اگرچه گنجاندن ده ناحیه کاهش نور محلی ناامید کننده است، به این معنی که HDR در مقایسه با بهترین تلویزیون ها فاقد تفاوت های ظریف است.

شما باید بخرید اگر…

بودجه مسئله ای نیست

این کیت با قیمت 1280 پوند، یک قطعه بسیار گران قیمت است که به وضوح برای طراحان و گیمرهایی طراحی شده است که مایل به پرداخت هزینه اضافی هستند. مسلماً ارزش سرمایه گذاری را دارد، اما مصرف کنندگان معمولی تر قطعاً می توانند جای دیگری را جستجو کنند.

شما یک صفحه نمایش گسترده و رنگارنگ می خواهید

احتمالاً تا به حال متوجه شده اید که سامسونگ Odyssey G9 چقدر حجیم است و حتی برای استفاده از آن به فضای زیادی میز نیاز دارد. اگر چنین نمایشگری در استفاده روزمره مفید باشد، G9 می‌تواند درست در خیابان شما باشد.

نرخ‌های تازه‌سازی برای شما معنایی جهانی دارد

Samsung Odyssey G9 از نرخ تازه سازی 240 هرتز پشتیبانی می کند که برای اکثر کاربران بسیار زیاد است. با این حال، کسانی که خواهان عملکرد عالی در بازی و تصاویری واضح و شفاف برای ویرایش ویدیو هستند، کاملاً چنین ویژگی را دوست خواهند داشت.

شما نباید آن را بخرید اگر…

پورت ها برای شما مهم هستند

فقدان پورت USB-C و Thunderbolt در Odyssey G9 یک حذف بزرگ به نظر می رسد، به خصوص با وجود بسیاری از دستگاه های مدرن که از چنین ورودی هایی پشتیبانی می کنند. بدون آنها، قابلیت های این مانیتور مسلماً به روش های عمده کاهش یافته است.

خیلی گران است

این مانیتور یک سرمایه گذاری جدی است و تنها گیمرها و حرفه ای ها می توانند آن را توجیه کنند. اگر قیمت به یک مانع بزرگ تبدیل شود، گزینه‌های ارزان‌تر و معقول‌تری وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

شما بهترین نور را می خواهید

نورپردازی در Odyssey G9 کمی غیر الهام‌بخش است، حتی اگر فقط عقاب‌بین‌ترین کاربران بتوانند به چنین نقص‌هایی اشاره کنند. اما با توجه به هزینه، نادیده گرفتن چنین کاستی ها سخت تر است.

۰۳ خرداد ۰۱ ، ۱۱:۰۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسن زارع

مانیتورهای کامپیوتری LED در مقابل LCD - تفاوت های کلیدی

تفاوت بین نمایشگرهای LCD و LED چیست؟ کدام یک برای چشم شما بهتر است؟ کدام برای بازی بهتر است؟ در اینجا نحوه تصمیم گیری برای نیازهای شما آمده است.

اگر زمان زیادی را در مقابل مانیتور می گذرانید، مهم است که هنگام خرید یک مانیتور آگاهانه تصمیم بگیرید. مانیتورهای باکیفیت می توانند خستگی چشم را کاهش دهند، تجربیات کارمندان را بهبود بخشند یا شما را در بازی مورد علاقه خود بیشتر کنند. بنابراین، از آنجایی که سیستم شما نیاز به به روز رسانی دارد، این سوال پیش می آید: مانیتور LED بهتر است یا LCD؟ کدام مانیتور برای چشم بهتر است؟ کدام مانیتور برای بازی بهتر است؟ تفاوت بین نمایشگرهای LCD و LED در صورت وجود چیست؟ این نکات کلیدی را در نظر بگیرید تا مشخص کنید کدام فناوری برای استفاده از رایانه شما منطقی است.

کدام نوع مانیتور برای شما مناسب است، LED یا LCD؟

مقایسه مستقیم مانیتورهای LED (دیود ساطع کننده نور) با نمایشگرهای LCD (نمایشگر کریستال مایع) درک نادرستی از تعاریف آنها است. "LED" و "LCD" به جنبه های مختلف فناوری مانیتور (به ترتیب نور پس زمینه و صفحه نمایش) اشاره دارد. اگر زمان کافی ندارید، همه مانیتورهایی که دارای نور پس‌زمینه LED هستند، باید LCD باشند، اما هر LCD از فناوری LED برای روشن کردن صفحه استفاده نمی‌کند.

در گذشته، اکثر LCD ها با لامپ های فلورسنت کاتد سرد (که بیشتر به عنوان نور پس زمینه CCFL شناخته می شود) نور پس زمینه داشتند. در حال حاضر، اکثر نمایشگرهای LCD مدرن با LED روشن می شوند. مانیتورهای LCD با نور LED به طور قابل توجهی نازک تر، سبک تر و مصرف انرژی کمتری نسبت به مدل های قبلی خود CCFL هستند. علاوه بر این، دیودهای LED بیشتر از لامپ های CCFL عمر می کنند. با این حال، کیفیت تصویر را با LCD های CCFL در مقابل ال سی دی های LED نمی بینید، اما ممکن است متوجه شوید که LED ها به طور یکنواخت تر از CCFL صفحه نمایش را روشن می کنند.

بیایید ابتدا نگاهی عمیق‌تر به فناوری LED بیندازیم تا تفاوت‌ها را در جزئیات درک کنیم

مانیتور LED چیست؟

نمایشگرهای LED از LED (دیودهای ساطع کننده نور) برای روشن کردن صفحه نمایش استفاده می کنند که اساساً لامپ های بسیار کوچکی هستند، مانند چراغ های کوچک کریسمس. چیدمان LED ها در پشت صفحه نمایش متفاوت است - مانیتورها دارای نور پس زمینه LED با آرایه کامل یا نورپردازی لبه هستند. برخی از مانیتورهای مدرن و با کارایی بالا دارای مینی ال ای دی هستند که امکان کنترل نور حتی بهتر را فراهم می کند.

مانیتورهایی با نور آرایه کامل دارای دیودهایی هستند که به طور مساوی در پشت مانیتور توزیع شده اند و روشنایی یکنواخت را در کل صفحه نمایش می دهند. مانیتورهای دارای نور لبه فقط دارای LED در اطراف محیط مانیتور هستند و نور با یک ورقه پلاستیکی پخش می شود تا نور به طور یکنواخت توزیع شود که باعث صرفه جویی در هزینه برای سازنده و در نهایت برای شما می شود.

برخی از مانیتورهای کامپیوتر، که به نمایشگرهای LCD HDR (محدوده دینامیکی بالا) معروف هستند، دارای نور LED محلی هستند. این قابلیت به شما اجازه می دهد تا قسمت هایی از صفحه نمایش را بسته به چیزی که نشان داده می شود کم نور کنید. این به شما سیاهی جوهری و رنگ روشن‌تر و پویاتر می‌دهد، به‌جای اینکه تمام صفحه همیشه به‌طور یکسان نور پس‌زمینه داشته باشد. با مانیتورهای مینی ال ای دی، این قابلیت افزایش می یابد زیرا دیودها تقریباً 1/5 اندازه LED های استاندارد هستند و قابلیت کم نور دقیق تری را به شما می دهند.

مانیتور LED مزایا و معایب

در اینجا مزایا و معایب مانیتورهای LED LCD در مقابل مانیتورهای LCD CCFL آورده شده است.

مزایای مانیتور ال سی دی ال ای دی

  • انرژی کارآمد
  • نازک و سبک
  • حرارت تولید نمی شود
  • زمان پاسخ کوتاه/سریع
  • کنتراست بالا
  • روشنایی ثابت
  • طول عمر طولانی
  • گزینه کاهش نور پس زمینه برای برخی از مانیتورهای LED امکان کنتراست/کیفیت رنگ بهینه را فراهم می کند
  • بدون جیوه

مشاهده برخی از مانیتورهای LED با نور لبه در زوایای دید خاص دشوار است. اگر مستقیماً مانیتور را مشاهده می کنید، این مشکلی ایجاد نمی کند
گران است، اگرچه طول عمر کل و هزینه های نگهداری ارزان تر این را متعادل می کند

مانیتور LCD چیست؟

نمایشگرهای کریستال مایع (LCD) دارای لایه ای از مایع هستند که بین دو قطعه شیشه پلاریزه نگه داشته می شود. مانیتور LCD نور خود را تولید نمی کند. جریان الکتریکی کریستال‌ها را در لایه مایع تراز می‌کند، که بسته به رنگی که قرار است نمایش داده شود، نور را مجاز یا مسدود می‌کند. مانیتورهای LCD از لحاظ تاریخی دارای نور پس زمینه CCFL هستند اما امروزه معمولاً دارای نور پس زمینه LED هستند.

در دسته مانیتورهای LCD سه نوع پنل اصلی وجود دارد که هر کدام مزایا و معایبی دارند: TN، VA و IPS.

  1. پانل های TN (Twisted Nematic) - این رایج ترین نوع پنل مانیتور است که معمولاً در مانیتورهای بودجه استفاده می شود. آنها زمان پاسخگویی ~ 1 میلی ثانیه را ارائه می دهند که آنها را برای بازی های سریع مانند تیراندازی اول شخص ایده آل می کند. با این حال، آنها بازتولید رنگ/کنتراست ضعیف‌تر و زاویه دید کمتری نسبت به سایر انواع پنل دارند.
  2. پانل‌های VA (تراز عمودی) - پنل‌های VA از نظر آنچه در بازتولید رنگ و زوایای دید ارائه می‌دهند بین TN و IPS قرار می‌گیرند - شما رنگ‌های سیاه، جوهری و دقیقی دریافت خواهید کرد. با این حال، زمان پاسخگویی به خوبی پنل های TN نیست.
  3. پانل های IPS (In Plane Switching) - IPS به دلیل دقت رنگ عالی و زوایای دید موجود (تقریباً 180 درجه) بسیار محبوب شده است. مانند پانل‌های VA، زمان پاسخ‌دهی به خوبی پنل‌های TN نیست، معمولاً در محدوده 4 تا 8 میلی‌ثانیه قرار می‌گیرد، که یک ملاحظه مهم برای بازی‌های شدید PvP است. این نوع پنل برای طراحان و متخصصانی که به رنگ دقیق تکیه می کنند، انتخابی عالی است.

مزایا و معایب مانیتور LCD

اگرچه امروزه تقریباً همه نمایشگرهای LCD دارای نور پس‌زمینه LED هستند، اما برای مقایسه، مزایا و معایب مانیتورهای LCD قدیمی‌تر با نور CCFL در مقابل مانیتورهای LCD LED را برای مقایسه آورده‌ایم.

مانیتور LCD CCFL حرفه ای

ارزان تر از مانیتورهای LED

معایب مانیتور LCD CCFL

  • نه به اندازه مصرف انرژی
  • بزرگتر و ضخیم تر
  • بدون تیرگی موضعی
  • نه به اندازه روشنایی، به خصوص در اتاق های تاریک آشکار
  • طول عمر کوتاه تر
  • تعمیر/نگهداری مشکل است

کدام نوع مانیتور به طور کلی بهتر است؟

بین نمایشگرهای LED LCD و مانیتورهای LCD CCFL، LED تقریباً از هر نظر علاوه بر هزینه، برنده است. با این حال، به دلیل طول عمر متوسط طولانی‌تر، احتمالاً در درازمدت با مانیتور ال‌ای‌دی ال‌سی‌دی جلوتر خواهید بود.

کدام نوع مانیتور برای بازی بهتر است؟

وقتی صحبت از بازی به میان می آید، مانیتورهای ال ای دی ال سی دی نیز در مقابل مانیتورهای ال ای دی CCFL پیروز می شوند. با این حال، نوع مانیتور ال‌ای‌دی ال‌سی‌دی که باید تهیه کنید به سبک اصلی بازی‌ای که می‌خواهید انجام دهید (و میزان رقابت شما) بستگی دارد.

یک نمایشگر ال‌ای‌دی ال‌ای‌دی فول آرایه با پنل IPS به دلیل دقت رنگ عالی، قابلیت کم‌نور کردن و زوایای دید زیاد، برای طیف وسیعی از گیمرها بهترین است. حتی بهتر است اگر بتوانید یک مانیتور HDR یا یک مانیتور منحنی بخرید!

با این حال، اگر شما یک گیمر سخت افزار FPS هستید که می خواهید در سطح بالایی رقابت کنید، باید یک مانیتور LCD با پنل TN خریداری کنید. وقتی صحبت از بازی FPS می شود، زمان پاسخگویی اهمیت دارد. متوجه خواهید شد که نمایشگرهای LED با پنل‌های TN کمترین میانگین زمان پاسخگویی را دارند (بعضی از آنها حتی کمتر از 1 میلی‌ثانیه)، که به معنای کوتاه‌ترین زمان برای تغییر صفحه نمایش از یک رنگ به رنگ دیگر است. هنگامی که دشمن شما در گوشه و کنار است، هر میلی ثانیه اهمیت دارد.

کدام نوع مانیتور برای چشمان من بهترین است؟

اگر به دنبال بهترین مانیتور برای چشمان خود هستید، باید به دنبال ویژگی هایی مانند جلوگیری از سوسو زدن نور پس زمینه و فناوری نور آبی کم (LBL) باشید. LBL نوری با انرژی بالا و طول موج کم در طیف نور مرئی است که می تواند به مرور زمان باعث خستگی چشم و آسیب شبکیه شما شود. علاوه بر این، LBL می تواند بر ریتم شبانه روزی شما (ساعت داخلی بدن شما) تأثیر بگذارد و بر توانایی شما برای به خواب رفتن در شب تأثیر بگذارد. بسیاری از مانیتورهای رایانه مدرن دارای فیلتر کم نور آبی هستند، اما ممکن است به آن حالت "Eye Saver" یا "Reader" گفته شود.

یکی دیگر از عوامل مهم در کاهش فشار چشم، در دسترس بودن زاویه دید است. تنظیم ارتفاع و چرخش کمک زیادی به افزایش زاویه دید می کند. همچنین می‌توانید یک پایه بازویی بخرید تا مطمئن شوید که می‌توانید مانیتور خود را در موقعیت بهینه قرار دهید.

در نهایت، برخی از مانیتورها روشنایی خود را به صورت پویا با توجه به نور محیط در اتاق تنظیم می کنند. به عنوان مثال، اگر نور کم باشد، مانیتور به طور خودکار روشنایی خود را کاهش می دهد که به کاهش فشار چشم کمک می کند. مانیتورهای برخی برندها همچنین دارای تنظیمات روشنایی هستند که می‌توانید بسته به آنچه از مانیتور استفاده می‌کنید (کار، فیلم، بازی و غیره) آن را تنظیم کنید.

مانیتورهای OLED در مقابل QLED

آیا می خواهید در انتخاب LED های خود دانه بندی بیشتری داشته باشید؟ فناوری جدید صفحه نمایش معمولاً ابتدا وارد بازار تلویزیون می شود، اما در مدت زمان کوتاهی به مانیتورهای رایانه می رسد. دو نوع جدید از این مانیتورها عبارتند از OLED - دیود ساطع نور ارگانیک - و QLED - دیود ساطع نور کوانتومی.

هر پیکسل در یک مانیتور OLED نور LED مینیاتوری خودش است. برخلاف نمایشگرهای LED معمولی، مانیتورهای OLED از نظر فنی دارای نور پس زمینه نیستند زیرا هر پیکسل نور و رنگ خود را تولید می کند. اگر یک پیکسل منفرد برق دریافت نکند، تاریک به نظر می رسد. در نتیجه فناوری OLED کنتراست تصویر شگفت انگیزی را ارائه می دهد. و از آنجایی که هر پیکسل به صورت جداگانه روشن می شود، OLED زمان پاسخگویی فوق العاده پایینی دارد - 0.1 میلی ثانیه - که برای تصاویر واضح و بازی عالی است.

نمایشگرهای QLED از نانوذراتی به نام نقاط کوانتومی استفاده می کنند که به عنوان فیلتر رنگ و نور عمل می کنند. میلیون ها نقطه کوانتومی می توانند نمایشگرهای خیره کننده ای از روشنایی و رنگ ایجاد کنند. آنها مانیتورهای LED هستند، اما نقاط کوانتومی اجازه می دهد تا رنگ غنی تر و روشنایی قابل تنظیم را به خوبی تنظیم کند. QLED ها اشباع کامل رنگ را حتی در اتاق هایی با نور روشن ارائه می دهند. اما نقطه ضعف این است که QLED ها باید نور پس زمینه خود را برای رنگ های تیره کم کنند، که تولید یک افکت سیاه خالص مانند OLED را دشوار می کند. مانیتورهای QLED نیز به بهترین وجه از نقطه مرگ دیده می شوند، بنابراین ممکن است بهترین انتخاب برای فضاهای کاری که به زاویه دید وسیع نیاز دارند نباشند.

نتیجه گیری

همانطور که سعی می کنید بهترین انتخاب را برای نیازهای مانیتور حرفه ای و شخصی خود داشته باشید، در نظر بگیرید که چه ویژگی هایی برای بهبود فضای کار و/یا فضای بازی شما ضروری و مهم هستند. در بیشتر موارد، یک مانیتور LED به دلیل طول عمر بیشتر، کیفیت تصویر بهتر، طراحی نازک تر، زمان پاسخگویی سریع و ساختار سازگارتر با محیط زیست، دارای مزیت است. این ویژگی ها قیمت اولیه بالاتری را که ممکن است شما را مجبور به بررسی گزینه LCD کند، جبران می کند. اما اگر به دنبال چیزی ارزان‌تر هستید تا با استفاده از صفحات گسترده یک روز کاری را پشت سر بگذارید، LCD می‌تواند برای شما مناسب باشد.


 

۰۲ خرداد ۰۱ ، ۱۱:۴۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسن زارع