اگر برنامه‌نویس یا توسعه‌دهنده‌ای هستید که همزمان با چندین برنامه کدنویسی سروکار دارید، به یک CPU نیاز دارید که به اندازه کافی سریع برای مقابله با این وظایف باشد. یک پردازنده قابل اعتماد زمان بارگذاری و اجرای نرم افزار توسعه ای را که در برنامه نویسی استفاده می کنید بهبود می بخشد. اکنون اساساً دو شرکت وجود دارد که می توانید در بازار پیدا کنید، اینتل و AMD.

اگر اهل برنامه نویسی به زبان اسمبلی هستید، هر دو اینتل و AMD از مجموعه دستورالعمل های مشابهی استفاده می کنند. با این حال، اگر به یادگیری عمیق، علم داده، استودیوی تصویری، C++، پایتون، جاوا و غیره علاقه دارید، داشتن CPU مناسب کار را برای شما بسیار آسان‌تر می‌کند.

اکنون نیازهای CPU برای کدنویس ها یا برنامه نویسان جدید با کسانی که روی پروژه های توسعه پیچیده تر کار می کنند متفاوت است. حال این سوال پیش می آید که آیا یک CPU گران قیمت اینتل انتخاب درستی خواهد بود یا یک CPU متوسط ​​AMD کار را انجام می دهد؟

مواردی که CPU را در برنامه نویسی بهتر می کند؟
پس از مطالعه این فاکتورها متوجه خواهید شد که آیا به CPU اینتل نیاز دارید یا AMD

هسته های CPU
وقتی نوبت به هسته‌ها یا رشته‌ها می‌رسد، یک CPU اینتل یا AMD که در عملکرد تک هسته‌ای عالی است به اندازه کافی برای اجرای درخواست‌های کدنویسی خوب است. شما می توانید یک پردازنده چند هسته ای بخرید اما باید ارزش تک هسته ای عالی را نیز ارائه دهد. بنابراین داشتن یک CPU تک هسته ای با سرعت کلاک بیشتر بدون هیچ شکی باعث بهبود عملکرد برنامه های شما خواهد شد.

با این حال، اگر شما یک توسعه دهنده بازی هستید، باید به دنبال یک CPU با چندین هسته باشید. AMD هسته های بیشتری را با قیمت کمتر ارائه می دهد. اما CPUهای اینتل از سوی دیگر گران هستند و با هسته های کمتری عرضه می شوند. باز هم، اینتل در عملکرد تک هسته ای AMD را شکست می دهد، و این چیزی است که شما واقعاً در یک پردازنده برنامه نویسی به آن نیاز دارید.

علاوه بر این، اگر با چندین برنامه مانند Visual Basics، Python، C++ و غیره سروکار دارید، به هسته های بیشتری نیاز خواهید داشت.

انتخاب نسل

صادقانه بگویم، هر CPU AMD یا Intel می تواند کار شما را در برنامه نویسی انجام دهد. با این حال، اگر با یادگیری عمیق هوش مصنوعی یا علم داده سر و کار دارید، باید پردازنده‌ای را انتخاب کنید که در اجرای مجموعه‌های بزرگ داده سریع‌تر باشد.

همچنین اگر پروژه های برنامه نویسی شما با گرافیک سر و کار دارند، پردازنده های AMD در این مرحله انتخاب ایده آلی خواهند بود. پردازنده های اینتل از سری Core i7 و i9 به عنوان یک انتخاب عالی برای برنامه نویسان ظاهر می شوند. و برای AMD، پردازنده‌های Ryzen 7 در مورد عملکرد درجه یک در توسعه نرم‌افزار مورد علاقه ما هستند.

برای برنامه نویسان جدید یا دانش آموزانی که برای کارهای اصلی برنامه نویسی به CPU نیاز دارند، پردازنده های سری Core i5 و Ryzen 5 بیش از اندازه کافی هستند.

خطوط پایانی

امروزه کدنویسی پیچیده تر شده است. از نوشتن دستورات اولیه تا یادگیری ماشینی، همه چیز شامل کدنویسی در انتهای پشتی است. برنامه های برنامه نویسی پیچیده بیشتر به عملکرد تک هسته ای CPU شما بستگی دارد. اینتل در عملکرد تک هسته ای می درخشد، در حالی که AMD در ارائه هسته های بیشتر عالی است. بنابراین، اگر شما یک برنامه نویس حرفه ای هستید، به شما پیشنهاد می کنیم با اینتل همراه باشید که کارهای پیچیده محاسباتی را بسیار بهتر از AMD انجام می دهد. برای دانش‌آموزان و زبان‌آموزان پایه کدنویسی، هر دو CPU سطح پایه از AMD یا Intel این کار را انجام می‌دهند.