آموزش کوچینگ

۳ مطلب در آذر ۱۴۰۰ ثبت شده است

4 روش موثر برای همکاری با تیم

همکاری تیمی همیشه آسان نیست - به خصوص اگر شما یک رهبر جوان هستید که به تازگی شروع به ایجاد مهارت های بین فردی و اعتماد در بین گروه خود کرده اید. ممکن است متوجه شوید که تلاش‌های شما برای همکاری با تیم‌تان با اهداف رقابتی، موانع فرهنگی یا فاصله فیزیکی سنگین می‌شود. این موانع ممکن است به اندازه کافی برای شما این سوال را ایجاد کند که آیا برای گرد هم آوردن مردم برای گرد هم آوردن یک هدف مشترک چه چیزی لازم است؟

خوب، شما انجام می دهید.

اما ممکن است لازم باشد نحوه برخورد با همکاری تیمی را تغییر دهید. به جای اینکه تمام توجه و انرژی خود را روی کار کردن با تیم خود متمرکز کنید، ممکن است بخواهید ابتدا تیم خود را درک کنید - از شما و نقش شما در آن شروع کنید.

1. نقش خود را به عنوان یک رهبر در تیم درک کنید

نقش یک رهبر در همکاری تیمی هدایت تیم به سمت موفقیت است. دو راه مهم برای یک رهبر برای انجام این کار، شفاف سازی اهداف و تشویق مشارکت تیم است.

شفاف سازی اهداف

چند سال پیش، یکی از همکاران من برای نظارت بر استراتژی بازاریابی برای یک منطقه و هدایت تیمی که زمانی در آن حضور داشت، ارتقا یافت. در اولین فرصتش برای همکاری با تیم جدیدش در یک طرح فروش، او به راحتی خود را در جزئیات اجرا دفن کرد و مستقیماً وارد تدارکات برنامه شد.

اینها اقداماتی بود که او قبلا انجام داده بود و به او کمک کرد تا در یک نقش مکمل در یک تیم موفق شود. اما همکاری موثر با یک تیم زمانی که شما رهبر هستید، نیاز به چیز متفاوتی دارد. این امر مستلزم آن است که اضطراب در مورد عملکرد خود را رها کنید و بزرگتر و استراتژیک تر فکر کنید. از شما می‌خواهد که هدفی را که می‌خواهید تیم به سمت آن کار کند را روشن کنید و فرآیندی را برای کار در راستای آن ایجاد کنید.

بدون هدف مشخص، همکاری می‌تواند مانند یک جلسه طوفان فکری پر هرج و مرج با گام‌های بعدی گیج‌کننده به نظر برسد تا فرآیندی عمدی که بهره‌وری را افزایش می‌دهد. همکارم به سرعت متوجه شد و توانست رویکرد خود را تنظیم کند.

در یک نظرسنجی که توسط Slack انجام شد، پاسخ دهندگان گفتند که صراحت یک هدف در همکاری موثر تیمی بسیار مهم است. وقتی یک رهبر هدفی را مشخص نمی‌کند، تیم در درک مسئولیت‌های خود و برقراری ارتباط با هم تیمی‌ها مشکل‌تر می‌شود.

مشارکت همه اعضای تیم را تشویق کنید

شما به عنوان یک رهبر، علاوه بر اینکه روی میز می‌روید و هدف مشخصی برای تمرکز تیمتان دارید، می‌توانید با دعوت و تشویق همه اعضای تیم برای به اشتراک گذاشتن دیدگاه‌ها و ایده‌های منحصربه‌فرد خود، همکاری موثر تیمی را تقویت کنید. تیم ها متشکل از افرادی با تیپ های شخصیتی و سبک های کاری متفاوت هستند که ممکن است همیشه احساس راحتی نکنند یا مجبور به صحبت کردن نباشند. اما بهترین ایده‌های تیمی اغلب زمانی ایجاد می‌شوند که هر فرد در تیم مشارکت داشته باشد.

وقتی در بازاریابی کار می‌کردم، زن جوانی را مدیریت می‌کردم که درون‌گرا بود و در فرهنگی بزرگ شده بود که در آن، به‌ویژه زنان، صحبت نمی‌کردند، مگر اینکه احساس کنند چیزی «قابل توجه» برای گفتن دارند. چیزی که این شخص به عنوان قابل توجه طبقه بندی می کرد اغلب یک نوار بالا و تقریباً غیرقابل دسترس بود. بنابراین، من مطمئن شدم که او را ترغیب می کنم، در صورت لزوم، در طول همکاری های تیمی، افکار خود را ارائه دهد.

هنگامی که شما یک رهبر هستید که می‌خواهید به طور مؤثر با تیم خود همکاری کنید، مهم است که توجه داشته باشید چه کسی بر مکالمات غلبه دارد و چه کسی در آنها حضور ندارد و تعادل ایجاد کنید. به گفته دکتر جنیفر کان‌ویلر، متخصص درون‌گرا، رهبرانی که می‌خواهند همکاری تیمی بیشتری را در بین بازیکنان درون‌گرا تقویت کنند، ممکن است به جای تشویق کردن آنها برای صحبت شفاهی، فرصت‌هایی را در نظر بگیرند تا به اعضای تیم برای حل مشکلات به صورت کتبی کمک کنند.

2. درک تیم خود از همکاری را درک کنید

یک قدم مهم و اولیه در آماده سازی تیم برای همکاری موثرتر این است که بفهمید تیم شما چگونه کار کردن با یکدیگر را درک می کند.

وقتی مدیریت یک تیم را شروع کردم، گاهی متوجه شدم که تیم من در طول جلسات طوفان فکری و سایر جلسات، از ایده های خود عقب نشینی می کند. آنها در مورد به اشتراک گذاشتن ایده های خود با گروه وسیع تری ملاحظاتی داشتند. من در ابتدا فکر کردم که آیا این به این دلیل است که آنها به ایده های خود اعتماد ندارند یا اینکه چیز زیادی برای اشتراک گذاری ندارند.

چیزی که پس از پرس و جو در مورد این الگو متوجه شدم این بود که تلاش های قبلی برای همکاری تیمی باعث ایجاد حس بی اعتمادی در بین تیم شده بود. تحت رهبری قبلی، اعضای تیم ایده‌های خود را آزادانه به اشتراک می‌گذاشتند، و این ایده‌ها آزادانه (و به دروغ) توسط دیگران به عنوان ایده‌های خودشان ادعا شده بود.

نقش یک رهبر در ایجاد یک محیط تیمی مشارکتی این است که درک کند تیم آنها چگونه با هم کار می کنند - برای ارزیابی اینکه تیم دارای چه باورها یا مفروضاتی است که می تواند تأثیر منفی یا مثبتی بر نحوه همکاری آنها برای رسیدن به یک هدف تیمی بگذارد. برای بسیاری از رهبران، این ارزیابی ممکن است باعث شود که ترس یا نیاز به رقابت در بین هم تیمی ها با ایجاد یک فرهنگ تیمی که در آن همه ایده ها تایید شده و اعتبار آنها اغلب به اشتراک گذاشته شود، از بین ببرند.

همکاری با تیم شما زمانی می‌تواند آسان‌تر و مؤثرتر باشد، زمانی که دیدگاه‌هایی را که تیم شما درباره کار با یکدیگر دارند، آشکار و روشن کردید. این ادراکات ممکن است ترکیبی از دیدگاه های مثبت و منفی باشد، اما زمانی که آنها را شناختید، می توانید برای از بین بردن یا تقویت آنها تلاش کنید.

3. انگیزه های تیم خود را درک کنید

چندین سال پیش، من به تیمم نیاز داشتم که با هم کار کنند تا یک برنامه بازاریابی برای افزایش ترافیک در فصل کم ایجاد کنند. منطقی می دانستم که فکر کنم هدف و موفقیت تیم کافی است تا هر یک از اعضای تیم را به تعهد کامل و اجرای بی عیب و نقص سوق دهد. اما یاد گرفتم که انگیزه بیشتری وجود دارد. اعضای تیم من به همان اندازه علاقه مند به استفاده از فرصت های همکاری برای توسعه مهارت های عملکردی بودند که برایشان مهم تشخیص داده بودند، مانند تجزیه و تحلیل داده ها، ارتباطات نوشتاری و شبکه های بین تیمی.

تیم ها از افراد تشکیل شده اند و افراد اهداف فردی دارند، حتی زمانی که روی پروژه های تیمی کار می کنند. این بدان معنا نیست که آنها با انگیزه های پنهان به میز تیم می آیند تا ماموریت گروه را براندازند یا نمایش را بدزدند. با این حال، چیزی که برجسته می کند، ماهیت ذاتی افراد برای پیگیری رشد شخصی است، حتی زمانی که با افراد دیگر کار می کنند.

درک این موضوع می تواند به یک رهبر کمک کند تا بهتر با تیم خود همکاری کند و به گروه کمک کند تا به اهداف فردی و جمعی خود برسد.

4. نقاط قوت هر یک از اعضای تیم را درک کنید

زمانی که رهبران نقاط قوت هر یک از اعضای تیم را درک کرده و از آنها استفاده کنند، می توانند همکاری های خود را در تیم خود ارتقا دهند. این مساوی است با کمک رهبران به هم تیمی های خود برای شرکت در پروژه ها به گونه ای که با بهترین مهارت های آنها هماهنگ باشد.

زمانی که به تیمم برای ایجاد یک برنامه بازاریابی برای دستیابی به مشتریان تحویل نیاز داشتم، می‌دانستم که کدام اعضای تیم در تحقیق، تفکر استراتژیک، ارتباطات نوشتاری و بازخورد شفاهی جذب و قوی هستند. دانستن این موضوع به من کمک کرد تا همکاری در تیم را هدایت کنم تا هر یک از اعضای تیم بتوانند مشارکت داشته باشند و بدرخشند. همچنین با پیشرفت پروژه ما به ایجاد نقش ها و روشن شدن مسئولیت ها کمک کرد.

همچنین برای هر یک از اعضای تیم مهم است که نقاط قوت خود را بشناسد و به نقاط قوت سایر اعضای تیم اهمیت دهد تا تیم بتواند به طور مؤثرتری با یکدیگر ارتباط برقرار کند.

اگر مطمئن نیستید که هم تیمی هایتان چه نقاط قوتی دارند، می توانید با پرسیدن از آنها شروع کنید. یا می توانید به عملکرد گذشته آنها فکر کنید و مکانهایی را که با اطمینان انجام داده اند مشخص کنید. بسیاری از رهبران همچنین بر نتایج ارزیابی سبک کاری تکیه می کنند تا به آنها کمک کند نقاط قوت اعضای تیم خود را درک کنند. مهم نیست از چه رویکردی تصمیم می گیرید استفاده کنید، متوجه خواهید شد که دانستن نقاط قوت تیم خود مسیر مهمی برای همکاری موثر ایجاد می کند که در آن اعضای تیم احساس ارزشمندی و حمایت می کنند.

نتیجه

همکاری تیمی همیشه آسان نیست، اما راه‌هایی وجود دارد که شما به‌عنوان یک رهبر می‌توانید به‌طور مؤثرتر با تیم خود همکاری کنید. این اغلب شامل سرمایه گذاری در تلاش برای درک تیم شما - ادراکات، نقاط قوت و انگیزه های آنها در مورد همکاری است.

تیم ها از افراد تشکیل شده اند، و مهم است که بدانیم این افراد چگونه کار گروهی را درک می کنند. تجربیات گذشته ممکن است به طور مثبت یا منفی بر ایده های فعلی آنها در مورد کار با یک تیم تأثیر گذاشته باشد که می تواند بر نتایج آینده تأثیر بگذارد. همکاری با یک تیم نیز زمانی می تواند موثرتر باشد که همه نقاط قوت و انگیزه های هر یک از اعضای تیم را درک کنند. دانستن این موضوع می تواند به تیم کمک کند تا بهتر با یکدیگر کار کند و با یکدیگر ارتباط برقرار کند.

اما قبل از اینکه انرژی زیادی برای درک تیم خود بگذارید، مهم است که ابتدا نقش خود را در تیم درک کنید. رهبران نقش مهمی در تعیین اهداف برای اعضای تیم دارند تا در جهت تعیین موفقیت تلاش کنند. هنگامی که با تیم خود همکاری می کنید، به یاد داشته باشید که شما همچنین نقش مهمی در ایجاد یک محیط تیمی ایفا می کنید که در آن همه احساس امنیت کنند و در ارائه ایده های خود مورد حمایت قرار گیرند.

منبع سایت

۲۰ آذر ۰۰ ، ۲۳:۳۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسن زارع

خلاصه کتاب با پول خوب شوید

Get Good With Money راهنمای ایجاد رابطه سالم با پول و دستیابی به امنیت مالی است.

اغلب اوقات، دنیایی که ما می شناسیم، پیچش غیرمنتظره ای به خود می گیرد. خطرات طبیعی، بحران های پیش بینی نشده یا ویروس هایی که به سرعت در حال انتشار هستند می توانند زندگی ما را زیر و رو کنند. بنابراین اگر فکر می کنید شغل و خانه شما امن است، بهتر است در این مورد تجدید نظر کنید.

آزادی مالی تنها راه تضمین این چیزها است. بنابراین، داشتن سواد مالی و داشتن بودجه باید اولویت همه باشد. شناخت خود و عادات خرج کردنتان نقطه عطف مهم دیگری در مسیر موفقیت است.

در این تصور غلط رایج قرار نگیرید که پول فقط به ثروتمندان تعلق دارد یا اینکه برای رسیدن به اهداف مالی خود تمام عرق و اشک شما را می طلبد. هدف این است که پول خود را به کار بگیرید و از آن برای از بین بردن استرس از زندگی خود استفاده کنید، نه ایجاد بیشتر آن.

روی ایجاد محیطی با افراد همفکر و مثبت کار کنید. از صفحات رسانه های اجتماعی گرفته تا کتاب ها و کلمات تاییدی، همه چیز مربوط به اهداف خود را در اطراف خود جمع آوری کنید. Get Good With Money یک شروع عالی در سفر شما به سمت امنیت مالی است.

در اینجا سه ​​درس مورد علاقه من از این کتاب آمده است:

  1. ایجاد یک بودجه پایه و اساس یک برنامه مالی خوب را تنظیم می کند.
  2. بدون بدهی و داشتن امتیاز اعتباری عالی به دستیابی به آزادی مالی کمک می کند.
  3. سرمایه گذاری منظم باعث می شود که پول برای شما کارساز باشد.

نقد و بررسی با پول خوب شوید

Get Good With Money راهنمای شما برای دستیابی به یکپارچگی مالی است. بینش Aliche در مورد پس انداز، سرمایه گذاری و کسب درآمد بیشتر برای هر خواننده ای که مایل به استفاده از این دانش است ارزشمند است.

پیروی از توصیه های او آسان است و می تواند به هر فردی که از نظر مالی دچار مشکل است کمک کند تا زندگی خود را تغییر دهد. من شخصاً این کتاب را به همه کسانی که مایل به بهبود خود و کسب سواد مالی هستند توصیه می کنم.

اگر می خواهید آینده ای سالم بسازید، عادت های خرج کردن خود را تغییر دهید و برای بازنشستگی آماده شوید، این کتاب برای شما عالی است.

Get Good With Money را به چه کسی توصیه می کنم؟

افرادی که از نظر مالی مشکل دارند و می خواهند عادت های خرج کردن خود را تغییر دهند، افرادی که به دنبال یافتن منابع درآمد اضافی هستند و هر کسی که به دنبال قطع بدهی، ایجاد بودجه و دستیابی به ثبات مالی است.

۰۹ آذر ۰۰ ، ۱۸:۱۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسن زارع

CRM چیست؟ معنی کامل سیستم‌ها و برنامه‌های CRM

CRM مخفف عبارت Customer Relationship Management است.

در عرض چند سال، CRMها به شدت تکامل یافته اند. یادگیری، پیاده‌سازی و پرداخت آن بسیار آسان‌تر و آسان‌تر است، آنها از هیولاهای سه حرفی به نرم‌افزار آماده برای کسب‌وکارها در هر شکل و اندازه تبدیل شده‌اند.

CRM چیست؟

یک CRM تعاملات مشتری را در تمام کانال ها در یک مکان جمع آوری می کند. مدیریت داده های متمرکز به کسب و کارها کمک می کند تا تجربه، رضایت، حفظ و خدمات مشتری را بهبود بخشند.

CRM به مشاغل در هر اندازه اجازه می دهد تا رشد و سود را افزایش دهند.

بله، آنها هنوز هم عمدتاً برای تیم های فروش، بازاریابی و خدمات و افزایش درآمد سازمان طراحی شده اند. اما اکنون آن‌ها کارهای گیج‌کننده دیگری نیز انجام می‌دهند، مانند کمک به کاربران برای مدیریت روابط بین اعضای تیم، فروشندگان، شرکا و همکاران.

مزایای CRM

خدمات مشتری را بهبود می بخشد

CRM تمام مخاطبین شما را مدیریت می‌کند و اطلاعات سرنخ و مشتری را جمع‌آوری می‌کند تا نمایه‌های همه افرادی را که با آنها تعامل دارید ایجاد کند. این به شما امکان دسترسی آسان به اطلاعات مهم را برای درک بهتر رفتار مشتری مانند سوابق خرید و ارتباطات قبلی با مخاطبین در کانال‌های مختلف (رسانه‌های اجتماعی، چت، ایمیل و غیره) می‌دهد. مشتریان مجبور نخواهند بود داستان های خود را بارها و بارها برای شما تکرار کنند، و شما می توانید با بهترین تمرین و تلاش کمتر برای بهبود وفاداری مشتری، به مشکلات رسیدگی کنید.

افزایش فروش

ساده‌سازی و بهبود فرآیند فروش، ایجاد خط لوله فروش، خودکار کردن وظایف، و تجزیه و تحلیل داده‌های فروش شما ناگزیر به یک نتیجه منجر می‌شود: افزایش فروش و بهره‌وری فروش. CRM به شما این امکان را می دهد که تمام نقاط تماس صوتی، چت، رسانه های اجتماعی و ایمیل مشتری خود را در یک مکان در دسترس داشته باشید. با ایجاد یک فرآیند فروش قابل تکرار و اثبات شده و ارائه پیام مناسب در کانال مناسب در زمان مناسب، معاملات بیشتری را به دست خواهید آورد.

مشتریان بیشتری را حفظ کنید

نرخ های نگهداری و ریزش تعیین کننده های بسیار مهمی برای موفقیت یک شرکت هستند. ریزش مشتری یک مانع بزرگ برای رشد کسب و کار است. ابزارهای CRM مانند تجزیه و تحلیل احساسات، فروش خودکار بلیط، و پشتیبانی مشتری و اتوماسیون خدمات مشتری می توانند با اجازه دادن به عوامل انسانی برای رفع مشکلات، حفظ شما را به طرز چشمگیری بهبود بخشند. ابزار تجزیه و تحلیل که به چرخه عمر مشتری نگاه می کند می تواند به شما نشان دهد که چه زمانی ریزش اتفاق می افتد و چرا، بنابراین می توانید نقاط درد را شناسایی کرده و به آنها رسیدگی کنید.

تجزیه و تحلیل بهتر

ابزارهای CRM تحلیلی داده های شما را در دسترس، قابل فهم و مرتبط با نیازهای کسب و کار شما می کند. همه انبوهی از داده‌های فروش، داده‌های مالی و داده‌های بازاریابی شما به CRM سرازیر می‌شوند تا به معیارهای قابل مشاهده تبدیل شوند، با ذخیره‌سازی داده و داده‌کاوی در آنجا برای درک همه چیز. سود خالص جذب مشتری، حفظ مشتری و مدیریت بهتر داده است.

راندمان بالاتر

داشتن تمام وظایف اصلی کسب و کار روزانه در یک مکان باعث می شود گردش کار بهتر، همکاری آسان تر بین اعضای تیم و مدیریت پروژه بهتر انجام شود. اتوماسیون کار، کارهای تکراری و کم ارزش را حذف می کند و زمان بیشتری را برای کارهای شناختی که انسان ها در آنها بهترین هستند، می دهد. داشبوردها و تجزیه و تحلیل ها به شما کمک می کنند تا در مورد کار خود اطلاعاتی کسب کنید و انواع فرآیندهای تجاری را بهینه کنید.

به اشتراک گذاری دانش بهتر

ارتباط نادرست و عدم انتقال اطلاعات دو عامل اتلاف وقت هستند. وقتی افراد برای انجام کارهایی که سایر اعضای تیم قبلاً می‌دانند یا روی کارهای زائد کار می‌کنند، وقت خودآموزی را صرف می‌کنند، ساعت‌های زیادی در هفته را از دست می‌دهید. ابزارهای CRM مشارکتی می‌توانند کار تیمی شما را با ایجاد پایگاه دانش، ایجاد بهترین روش‌های کاری و ایجاد ارتباط بدون اصطکاک بین اعضای تیم ساده‌تر کنند.

شفافیت بیشتر

CRM به شما این امکان را می دهد که با تعیین وظایف، نشان دادن کار، و مشخص کردن اینکه دقیقا چه کسی چه کسی است و چه کسی چه کاری انجام می دهد، شفافیت بیشتری را در سازمان خود تقویت کنید. اگر نگرانی اصلی شما فروش است، می توانید از ردیابی عملکرد برای نمایندگان فروش فردی استفاده کنید. CRM به همه افراد در سازمان شما اجازه می دهد تا در مورد فرآیندهای کسب و کار شما دیده شوند و درک متقابل و همکاری بیشتری را تقویت کنند.

CRM چگونه کار می کند

CRM ها اطلاعاتی را از رسانه های اجتماعی، وب سایت، ایمیل، تماس های صوتی و سایر کانال های شما به دست می آورند تا به شما کمک کنند مشتریان بیشتری داشته باشید و مشتریانی را که دارید حفظ کنید. آنها به شما یک مکان واحد برای سازماندهی گردش کار و فرآیندهای تجاری خود می دهند تا بتوانید همکاری کنید، معاملات بیشتری ببندید و کارهای بیشتری انجام دهید.

اتوماسیون نیروی بازاریابی و فروش، تماس و مدیریت پروژه - اینها ویژگی های اصلی CRM هستند.

در عمل، CRM باید با روشی که کسب و کار شما کار می کند کار کند. انواع مختلفی از CRM خوب وجود دارد، و هیچ یک از گزینه های CRM یک اندازه مناسب/راست نیستند. با این حال، قطعاً یک فناوری CRM وجود دارد که برای استراتژی تجاری منحصر به فرد هر شرکتی طراحی شده است.

اصول CRM

CRMها عموماً برای ساده‌سازی و بهبود تعامل با مشتری، فرآیند فروش و اجرای کمپین‌های بازاریابی طراحی شده‌اند. آنها این کار را با بهبود کارایی در سراسر گردش کار و خط لوله فروش - خودکار کردن وظایف و تجزیه و تحلیل داده ها انجام می دهند.

یک استراتژی قوی CRM یک راه حل همه کاره برای مدیریت نقاط تماس صوتی، چت و ایمیل تیم شما ارائه می دهد. آنها سرنخ ها، نیازهای مشتری، پیشنهادات و تبدیل ها را در یک مکان ردیابی می کنند و به بهینه سازی وب سایت شما و اجرای کمپین های تبلیغاتی کمک می کنند.

که مکانیسم پشت کسب و کار شما را بهبود می بخشد و به طور چشمگیری دید تیم، پایگاه مشتری و عموم مردم را افزایش می دهد.

پیگیری همه این داده ها، اتوماسیون وظایف را به یکی از مهم ترین مزایای ارائه شده توسط CRM های امروزی تبدیل می کند. با اجازه دادن به یادگیری ماشینی و تجزیه و تحلیل انجام برخی از کارهای سنگین، در زمان صرفه جویی می کنید و از فرسودگی در کارهای آزاردهنده شناختی یا کارهای کم فعالیت مغز جلوگیری می کنید.

برقراری تماس‌های تلفنی در پلتفرم CRM شما به‌طور خودکار داده‌ها را در زمان واقعی، تاریخ، کسی که تماس برقرار کرده و موارد دیگر تولید می‌کند. شما می‌توانید به‌طور خودکار مشتریان قدیمی و جدید را ردیابی کنید و پیگیری‌ها را با یک پایگاه متمرکز برای اطلاعات تماس برنامه‌ریزی کنید.

برای تماس کلیک کنید، عملکرد چند پلتفرمی باعث می‌شود تماس از هر کجا راحت باشد، کسب‌وکار شما را چابک‌تر می‌کند، و مقدار باورنکردنی پول را در قبوض تلفن صرفه‌جویی می‌کند.

ادغام ایمیل فرآیند فروش را از صندوق ورودی شما ساده می کند و به شما امکان می دهد سرنخ ها، قرار ملاقات ها و مخاطبین را سازماندهی کنید، اطلاعات Gmail را با CRM خود همگام سازی کنید و یادآورهای بعدی را برای بستن معاملات بیشتر ایجاد کنید.

در همین حال، پیشرفت‌های جدید در پردازش زبان طبیعی و یادگیری ماشینی باعث می‌شود که CRM در رونویسی (و ثبت) مکالمات تلفنی در موارد قابل اجرا بهتر و بهتر شود تا هیچ جزئیات مشتری فراموش نشود.

 چه کسی به CRM نیاز دارد؟

پاسخ کوتاه؟ هر کسی که کار می کند می تواند از CRM بهره مند شود.

پاسخ طولانی تر: هرکسی که فروش، تیم های بازاریابی، خدمات، پشتیبانی، یا راه اندازی استارتاپ، مدیریت یک گروه اجتماعی، سازمان غیرانتفاعی یا داوطلبانه، و تیم های تحریریه، آژانس های تبلیغاتی، و پروژه ها یا تولیدات هنری را انجام می دهد، می تواند از آن بهره مند شود.

کسب و کارهای مختلف از CRM استفاده می کنند، از عملیات مستقل و تجارت الکترونیک خانگی گرفته تا مشاغل کوچک، مشاغل متوسط ​​و شرکت های بزرگ در سطح سازمانی. همه می‌توانند از سازمان‌دهی بهتر، مدیریت متمرکز وظایف، و ابزارهای هوش مصنوعی و اتوماسیون معاصر بهره ببرند که با صرف زمان و تلاش کمتر، کار را سریع‌تر و بهتر می‌کنند.

به طور کلی، شرکت ها از راه دور توزیع می شوند و تیم ها از پروژه ای به پروژه دیگر انعطاف پذیرتر می شوند. منطقی است که روی ابزاری سرمایه گذاری کنید که به طور منظم تمام فرآیندهای کاری شما را در یک مکان قرار می دهد و به شما امکان می دهد به تمام وظایف و فرآیندهای گردش کار خود از طریق سرویس های ابری دسترسی داشته باشید.

در همین حال، شکی نیست که رقابت کسب و کار آنلاین فقط تشدید خواهد شد. استفاده متفکرانه از CRM می تواند به سازمان شما برتری دهد. اتوماسیون به شرکت شما اجازه می دهد تا از وزن خود بالاتر برود و کارهای تکراری را حذف کند تا بخش انسانی کسب و کار شما بتواند با نقاط قوت خود بازی کند.

بازار CRM در سال 2018 15.6 درصد رشد کرد، زیرا SMB ها به استفاده از این ابزارها ادامه می دهند و فروشندگان همچنان دیوانه وار به ساده سازی و ارائه محصولات متناسب با کارهای معاصر ادامه می دهند. در همین حال، CRM همچنان به عنوان سریع ترین رده نرم افزاری در حال رشد است. مطمئناً به نظر می رسد که آینده بسیار CRM-y خواهد بود.

تاریخچه کوتاهی از CRM

تاریخچه CRM به دوران حباب دات کام برمی گردد. برای مثال، اولین نسخه نرم افزار قدیمی SAP CRM، در هزاره سال صفر، با نام مستعار ۲۰۰۰ منتشر شد.

در آن زمان، همه CRM ها دارای منحنی یادگیری بزرگی بودند و نیاز به بازنگری کامل گردش کار داشتند.

اول، شما نیاز به آموزش داشتید. سپس باید تمام مخاطبین خود را روی یک ابر اختصاصی وارد کنید و ورود داده را قطع کنید.

اوضاع امروز بسیار متفاوت به نظر می رسد. یک کسب و کار کوچک اکنون می تواند فرآیندهای CRM را با کمترین دردسر و بدون استخدام توسعه دهندگان پیاده سازی کند.

CRM های مبتنی بر ابر استاندارد شده اند. فضای ذخیره‌سازی ابری، ورود خودکار داده‌ها و عملکرد چند پلتفرمی وب/موبایل، تجربه کاربر (بدون ذکر تجربه مشتری) را به طرز چشمگیری بهبود بخشیده است. قیمت ها نیز کاهش یافته است، با برنامه های رایگان، متن باز، و مقرون به صرفه حرفه ای و سازمانی موجود در سراسر بازار.

ارائه دهندگان قدیمی مانند Oracle، Microsoft Dynamics و Salesforce همگام با روندها پیش رفته اند و همچنان سهم های جدی بازار را در اختیار دارند. اما گروه‌های متنوع و فزاینده‌ای از پلتفرم‌های موج جدید پدید آمده‌اند تا آنها را نیز به چالش بکشند.

۰۶ آذر ۰۰ ، ۱۷:۵۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسن زارع